Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Får jag presentera mig, jag heter Amanda och är besöks- och terapihund i Överkalix

Av Amanda Terapihund - 21 februari 2009 00:30


Hej, jag är ny här! Jag heter Campanards Amanda och är en cavalier king charles spanieltik. Jag är tre år om en dryg månad, men har redan börjat mitt yrkesliv. Jag arbetar som besöks- och terpapihund i Överkalix. Där finns många jättesnälla händer, glada ögon och mjuka röster. Jag tyckte om allesammans på en gång för jag kände mig så välkommen.


Här är bilder från mitt allra första besök och här kan du själv se hur snälla och glada alla är. Det syns fast dom inte har en svans att vifta med som jag.






Här får jag ligga på arbetsbordet för att det ska vara lättare att prata

med mig. Hur mysigt som helst!


AMANDA





 
 
Anna

Anna

21 februari 2009 01:05

Söt :) Mamma har en liten cavalier pojke på några månader. Vad kul med en terapihund :) Min egna buse(kines) skulle tyvärr inte klara av det när han tycker okända människor är läskiga. Snacka om snälla hundögon!! :)

http://jakiya.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

21 februari 2009 15:43

Åh så spännande! Dig kommer jag absolut besöka fler gånger! Lycka till i yrkeslivet! ;-)

Marie

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Campanards Amanda – besöks- o terapihund

21 februari 2009 16:53

Tack för era snälla kommentarer i min blogg! Ni är såååå välkomna tillbaka.

Vi ses,
AMANDA

 
Vårdhundar behövs!

Vårdhundar behövs!

22 februari 2009 09:54

Grattis! Ni gör ett jätteviktigt jobb, hundar skapar vardagsmirakel för patienter inom vården. Sverige behöver fler vårdhundar/terapihundar! Själv jobbar jag i projektet vårdhundskolan som sprider information, håller utbildningar och föreläsningar för att fler hundar ska arbeta inom vården. Jag är själv från Kiruna, bor sen länge i Uppsala, och glädjer mig åt ert fantastiska arbete där i norr.
/
Ingeborg Höök

http://www.vardhundskolan.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

25 februari 2009 14:34

Halloj!
Äntligen så har vi kommit i gång!! Amanda passar som handen i handsken då jag själv sett henne i arbetet! :) Mvh Anna-Lena & Besöks- Terapihundarna Ebba & Zeeta

http://www.varggarden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Terapihund - 18 januari 2010 15:05


  ... av Monika och Kajsa. Kajsa har varit i stallet och skött om och ridit sin Boy och mamma Monika har hjälpt till – hon är väldigt duktig på det  :-) – att sköta de andra hästarna i stallet. De avslutade dagen med en titt- och leks...

Av Amanda Terapihund - 16 januari 2010 16:59

Äntligen är det mildare, under -10 grader varje dag, så valparna kan gå ut flera gånger om dagen – när de vaknar, när de ätit och någon gång däremellan också. Dom är riktigt duktiga på att göra sina behov ute och stannar inte ens för att kis...

Av Amanda Terapihund - 11 januari 2010 11:36

Ännu en härlig dag, med bara -4 grader! Idag ska valparna få gå ute igen. Den senaste månaden har det varit rejält kallt (-20 -- -38) så valparna har bara varit ute en gång innan igår. Igår var det plötsligt 0-gradigt så då blev det en efterlängta...

Av Amanda Terapihund - 9 januari 2010 01:16

Hej i natten! Nästan alla har gått och lagt sig och sover gott. Jag och matte är vakna och vill visa ett par bilder på min Fudge ("gul tik"). Hon var väldigt upprymd och exalterad när matte skulle fotografera dem och ville inte alls stå på sina ...

Av Amanda Terapihund - 7 januari 2010 12:18

Jaa, de barna, de barna! Jag fick verkligen skämmas för deras uppförande vid fotograferingen. Den "blå" hanen (namn efter halsbandsfärgen) var duktigast och busigast var "gul" tik – hon ville absolut inte vara med. Korven var helt OK så den ...

Ovido - Quiz & Flashcards