Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Jag ska träffa en kille som heter Krille ;-)

Av Amanda Terapihund - 24 februari 2009 22:28


Hej alla mina vänner! Så det kan bli... Jag har just börjat arbeta och så ska jag åka och träffa en fästman som min matte har valt ut åt mig. Han bor utanför Sundborn på kennel Campanard, där jag är född. Han kallas för Krille och är black/tan (svart med roströda tecken) till färgen. Egentligen heter något så fint som Bacchus Du Nid Du Faisan och är född i Frankrike. Tänk, en rikitg fransman! Dom ska ju vara riktiga gentlemän. Jag tror att matte har gjort ett bra val ;-)


Sedan kanske det blir små valpar, men jag kan jobba tills det nästan är dags att valpa, tror matte. Tvåbeningarna kan ju göra det när dom ska ha människovalpar så då kan jag också. Och det är inte så tungt att bli smekt och bortskämd, jag tror t.o.m att det är bra för oss alla!


Här får ni se bilder på min Krille. Dom fina bilderna är tagna av Sofia Wikström.


 Foto: Sofia Wikström


Foto: Sofia Wikström


I morgon flyger matte och jag ner till Stockholm och därifrån tar vi snabbtåget till Falun. Där möter min gammelhusse oss. Undrar just om jag minns honom? Sedan stannar vi där ett par dagar. Jag berättar mer när jag kommer hem. Då ska jag också berätta mer om vad jag gör och hur jag blev  besöks- och terapihund.


Jag vill också tacka så väldigt mycket för alla snälla och fina ord om det arbete jag gör, jag blir riktigt rörd.


Pussar & svansviftningar,

AMANDA

 
 
aza

aza

25 februari 2009 19:56

Blir så glad när jag läser om ditt jobb,du måste verkligen lysa upp i vardagen!!! Ps.Otroligt snygg festman matte har fixat till dej... *Klapp å kram*

http://aza.bloggagratis

 
Sofia

Sofia

5 mars 2009 21:57

Hejsan!
Vad roligt att du skall para din tjej med Krille, han är en riktigt snygging ;)
En liten grej had ejag velat be dig om bara, hade du kunnat skriva in mitt namn vid bilderna eller i inlägget då det är jag som har fotat dom, hade vart kanon, jag har även fler bilde rpå honom här hemma i datan om du vill ha

Ha det gott

//Sofia Wikström

http://www,bamviellis.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Terapihund - 18 januari 2010 15:05


  ... av Monika och Kajsa. Kajsa har varit i stallet och skött om och ridit sin Boy och mamma Monika har hjälpt till – hon är väldigt duktig på det  :-) – att sköta de andra hästarna i stallet. De avslutade dagen med en titt- och leks...

Av Amanda Terapihund - 16 januari 2010 16:59

Äntligen är det mildare, under -10 grader varje dag, så valparna kan gå ut flera gånger om dagen – när de vaknar, när de ätit och någon gång däremellan också. Dom är riktigt duktiga på att göra sina behov ute och stannar inte ens för att kis...

Av Amanda Terapihund - 11 januari 2010 11:36

Ännu en härlig dag, med bara -4 grader! Idag ska valparna få gå ute igen. Den senaste månaden har det varit rejält kallt (-20 -- -38) så valparna har bara varit ute en gång innan igår. Igår var det plötsligt 0-gradigt så då blev det en efterlängta...

Av Amanda Terapihund - 9 januari 2010 01:16

Hej i natten! Nästan alla har gått och lagt sig och sover gott. Jag och matte är vakna och vill visa ett par bilder på min Fudge ("gul tik"). Hon var väldigt upprymd och exalterad när matte skulle fotografera dem och ville inte alls stå på sina ...

Av Amanda Terapihund - 7 januari 2010 12:18

Jaa, de barna, de barna! Jag fick verkligen skämmas för deras uppförande vid fotograferingen. Den "blå" hanen (namn efter halsbandsfärgen) var duktigast och busigast var "gul" tik – hon ville absolut inte vara med. Korven var helt OK så den ...

Ovido - Quiz & Flashcards